לפני בחירת אחסון אתר וורדפרס מומלץ לבצע מחקר קטן, על מנת למזער את הסיכוי שתזדקקו לעבור לחברת אחסון אתרים אחרת תוך זמן קצר.
להלן הנקודות החשובות בבחירת האחסון עבור אתר וורדפרס שלכם:
מאפייני האחסון: תוכניות אחסון מסוימות של אתר וורדפרס מציעות מגוון תכונות, כגון תעודות SSL בחינם, גיבויים יומיים וסביבות פיתוח. תוכניות אחרות עשויות להיות בסיסיות יותר. לכן יש לשקול את התכונות החשובות עבורך ובהתאם לכך לבחור את התוכנית שמציעה אותם.
ביצועים: תוכניות אחסון אתר וורדפרס משתנות בביצועים. חלק מהתוכניות מהירות יותר מאחרות. אם יש לך אתר אינטרנט שיש בו תנועה רבה, יהיה צורך בתוכנית שתוכל להתמודד עם העומס.
זמן פעילות: זמן פעילות הוא אחוז הזמן שהאתר שלך פועל. תוכנית אחסון טובה של וורדפרס צריכה להיות בעלת זמן פעולה של לפחות 99%.
תמיכת לקוחות: אם יש בעיות עם אחסון אתר הוורדפרס שלך, חשוב לוודא שניתן לקבל עזרה מספק אחסון האתר. נא להקפיד לבחור ספק עם תמיכת לקוחות טובה.
מאפייני אחסון וורדפרס:
תעודות SSL בחינם: תעודה זו מצפינה את הנתונים הנשלחים בין האתר לדפדפנים של המבקרים בו. זה עוזר להגן על נתוני המבקרים ולהפוך את האתר הזה למאובטח יותר.
גיבויים יומיים וחודשיים: גיבויים יומיים הם הכרחיים עבור כל אתר וורדפרס. בדרך זו, אם משהו משתבש באתר האינטרנט, ניתן לשחזר אותו מגיבוי אחרון.
סביבות פיתוח: סביבת פיתוח היא עותק של האתר שלך שבו ניתן להשתמש בכדי לבדוק שינויים חדשים לפני ביצוע הפעולה. זוהי דרך מצוינת לוודא שהשינויים לא ישברו את האתר.
שמירה במטמון: שמירה במטמון עוזרת להאיץ את האתר על ידי אחסון תוכן סטטי, כגון תמונות וקבצי CSS, בשרת. המשמעות היא שהמבקרים לא צריכים לבקש את הקבצים האלה מהשרת בכל פעם שהם מבקרים באתר.
סריקת תוכנות זדוניות (וירוסים): סריקת תוכנות זדוניות היא תכונת אבטחה קריטית שעוזרת להגן על האתר מפני התקפות של תוכנות זדוניות.
תמיכת לקוחות: תמיכת לקוחות חשובה לכל ספק אירוח וורדפרס. הקפידו לבחור ספק עם תמיכה איכותית של לקוחות, כדי שתוכל לקבל עזרה אם תזדקקו לה.
להלן כמה תכונות נוספות שאולי כדאי לשקול:
רוחב פס רחב: רוחב פס רחב אומר שלא תצטרך לדאוג שהאתר יואט עקב תנועה רבה מדי.
התקנת וורדפרס בלחיצה אחת: התקנת וורדפרס בלחיצה אחת מקלה על הקמת אתר וורדפרס חדש.
אחסון וורדפרס מנוהל: אחסון וורדפרס מנוהל, דואג לכל ההיבטים הטכניים של אחסון וורדפרס, וכך תוכלו להתמקד באתר האינטרנט שלכם.
התכונות שהכי חשובות עבורך, יהיו תלויות בצרכים ובתקציב הספציפיים שלכם. עם זאת, התכונות המפורטות לעיל הן נקודת התחלה טובה לבחירת אירוח וורדפרס:
נרחיב את ההסבר על שני סעיפים:
אחסון וורדפרס – ביצועים
ספק האחסון: לספק האחסון שתבחר תהיה השפעה גדולה על ביצועי האתר שלך. ספקי אחסון מסוימים מותאמים יותר עבור וורדפרס מאחרים.
סוג האחסון: ישנם סוגים שונים של אירוח, כמו אירוח שיתופי, אירוח VPS ואירוח ייעודי. לכל סוג אירוח יש יתרונות וחסרונות משלו מבחינת ביצועים.
החומרה: החומרה שבה האתר שלך מתארח תשפיע גם על הביצועים שלו. שרת עם יותר זיכרון RAM וכוח CPU יוכל להתמודד עם יותר תעבורה ולעבד בקשות מהר יותר.
התוכנה: התוכנה שעליה פועל האתר שלך תשפיע גם על הביצועים שלה. וורדפרס היא מערכת CMS קלה יחסית, אך היא תפעל לאט יותר בגין תוספים וערכות נושא שקודדו בצורה גרועה.
התוכן: התוכן באתר שלך יכול גם להשפיע על הביצועים שלו. תמונות וסרטונים גדולים עשויים להאט את האתר, לכן חשוב לבצע אופטימיזציה לאתר.
הנה כמה טיפים לשיפור הביצועים של אתר וורדפרס שלך:
לבחור ספק אחסון אתר טוב: זהו הגורם החשוב ביותר לשיפור ביצועי האתר שלך.
להשתמש בתוסף מטמון (cache): תוסף מטמון יכול לעזור להאיץ את האתר על ידי אחסון תוכן סטטי בשרת.
לבצע אופטימיזציה של התמונות שלך: לבצע אופטימיזציה של התמונות שלך לאינטרנט על ידי הקטנת גודל הקובץ שלהן.
להשתמש ב-CDN: CDN (רשת אספקת תוכן) יכול לעזור לשפר את הביצועים של האתר על ידי אספקת תוכן משרתים הקרובים יותר למבקרים שלך.
לשמור על התוכנה שלך מעודכנת: לשמור על התקנת וורדפרס, התוספים והנושאים שלך מעודכנים. זה יעזור להבטחת שימוש בגרסאות העדכניות ביותר של התוכנה, שלעתים קרובות מותאמות לביצועים.
זמן פעילות (up time)
זמן פעילות הוא אחוז הזמן שהאתר פועל. תוכנית אחסון וורדפרס טובה צריכה להיות בעלת זמן פעולה של לפחות 99%. המשמעות היא שהאתר שלך אמור לפעול במשך 99 ימים מתוך 100, לפחות.
זמן השבתה הוא אחוז הזמן שהאתר שלך לא פועל. זמן השבתה יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון כשל בחומרה, באגים בתוכנה או הפסקות חשמל.
הסכם רמת שירות (SLA) הוא חוזה בינך לבין ספק אחסון אתר שלך המבטיח רמה מסוימת של זמן פעולה. רוב ספקי אחסון אתרים מציעים SLA של 99.9%. המשמעות היא שספק האירוח שלך יפצה אותך אם האתר שלך מושבת ליותר מ-0.1% מהזמן.
שירות לקוחות
הנה כמה מהדרכים שיסייעו לך לדעת אם לחברת אחסון יש תמיכת לקוחות טובה:
לקרוא ביקורות: קרא ביקורות של חברת האחסון באינטרנט. זה ייתן לך מושג מה חוו לקוחות אחרים בעניין תמיכת הלקוחות של החברה.
לבדוק באתר החברה: באתר החברה צריך להיות רובד ייעודי לתמיכת לקוחות. סעיף זה צריך לכלול מידע על שעות פעילות החברה, דרכי יצירת קשר ועל ערוצי תמיכה.
כמות החומר במרכז העזרה של החברה: לחפש חברה בעלת מספר רב של מאמרי עזרה.
ליצור קשר עם החברה: לנסות ליצור קשר עם צוות תמיכת הלקוחות של החברה. זה יעניק לך חוויה ממקור ראשון של תמיכת הלקוחות של החברה.
להלן כמה מהדברים הספציפיים שיש לחפשו בעת הערכת תמיכת לקוחות של חברת אירוח:
זמן תגובה: כמה זמן לוקח לצוות תמיכת הלקוחות להגיב לפניות שלך?
ידע: האם נציגי תמיכת הלקוחות בקיאים במוצרים ובשירותים של חברת האחסון?
היענות: האם נציגי תמיכת הלקוחות נענים לצרכים שלך?
אדיבות: האם נציגי תמיכת הלקוחות אדיבים ומקצועיים?
יעילות: האם נציגי תמיכת הלקוחות מסוגלים לפתור את הבעיות שלך בזמן וביעילות?
אם אתם רוצים חברת אחסון עם תמיכת לקוחות טובה, חשוב לעשות את המחקר ולקרוא ביקורות. כדאי גם לפנות לצוות תמיכת הלקוחות של החברה ולקבל חוויה ממקור ראשון מהשירות שלהם.
הנה כמה טיפים נוספים לבחירת חברת אחסון עם תמיכת לקוחות טובה:
לחפש חברה המציעה תמיכת לקוחות לאורך 24/7. כך תוכלו לקבל עזרה כשתזדקקו לה, לא משנה באיזו שעה ובאיזה יום.
לחפש חברה שמציעה תמיכה באמצעות ערוצים מרובים, כגון טלפון, דואר אלקטרוני וצ’אט חי. כך תוכלו לבחור את הערוץ שהוא הכי נוח לכם.
לחפש חברה שיש לה מוניטין מעולה לתמיכת לקוחות. ניתן לקרוא ביקורות באינטרנט או לבקש מהחברים והקולגות שלך המלצות.